Translate

tisdag 25 oktober 2016

gPumpa -bidrag till gDiapers tävling i Sveriges fangrupp

Detta med halloween tycker jag är kul.  Att få spöka ut hemmet och få in detaljer med den undebara färgen orange.
Det livar upp nu på höstkanten. 

Här tänker jag beskriva hur jag skär ut lite pilligare detaljer i pumpalyktor. Detta är också det jag tänker ha som bidrag till en tävling i en gDiapersgrupp. Hur jag har gjort en gPumpa.

gDiapers är en all-in-2 blöja för oss tygblöjeanvändare ifall någon undrar vad det är. Nu kommer fler än gDiapersfantaster läsa detta inlägg så det är nog bra att inflika den delen.
Först så ritade jag upp gDiapers "g" på ett papper och klippte ut för att ha som mall.
Sedan ritade jag av mallen på pumpan.
Jag väljer att skära ut det jag streckat på pumpan innan jag gräver ur den. Det är för att få mer stadga kring skalet när jag ska skära ut lite mindre detaljer.

När "g" är utskuret kan jag gröpa ur pumpan.
Tänk på att det finns fästen på det som ska vara fritt i luften på pumpan, som tex de rundlar som ska vara kvar i "g".

Sedan är det bara att sätta på locket när du tänt ett ljus och satt in i pumpan.

Ett litet fusktips att ta till om man väljer att ha raka kanter kring hatten och man märker att den halkar av är att fästa ihop delarna med tex en tandpetare.

På detta sätt kan man göra fler mönster och figurer. 

Lycka till !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar